アニメ/マンガ/日本 (Anime/Manga/Japán)
ログイン (Bejelentkezés)
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
メニュー(Menü)
 
来場者数 (Látogatók száma)
Indulás: 2007-08-21
 
マウス (Egér)
Free Kirara 1 MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 

Anime Fighting Jam Wing

Katt ide, hogy játszhass!

ルサイトは保護されて! (Oldal levédve!)

 

 
ハンドヘルドの歴史はコンソール (A kézikonzolok története)
ハンドヘルドの歴史はコンソール (A kézikonzolok története) : A kézikonzolok története - 2. rész

A kézikonzolok története - 2. rész

Stormy  2010.05.29. 09:12

Ez a folytatása a Gameboyok történetének.


Előző cikkünkön át eljutottunk a mai, modern kézikonzolokig, a sort a 2004-ben megjelent Tapwave Zodiac-kal zártuk. Ezt követte az a két készülék, melyeknek legújabb generációs képviselőivel még ma is találkozhatunk a boltok polcain — most ezeket mutatjuk be. Kezdjük a 2004. novemberében megjelent Nintendo DS-sel.

Nintendo DS
Nintendo DS

A készülék a Game Boy Advance SP formavilágát vitte tovább, de két kijelzőt kapott, melyek közül az alsó érintésérzékeny. A konzollal kapcsolatban több érdekesség is akad, az egyik a Game Boy név elhagyása, a másik, hogy előbb jelent meg az amerikai, mint a japán piacon. Hardveres téren már megjelenésekor sem számított különösebben erősnek, a két darab 3 hüvelyk átlójú kijelző felbontása mindössze 256 x 192 pixel, a köztük lévő távolság 21 milliméter, ami ezzel a felbontással számolva körülbelül 92 sornyi "rejtett pixelnek" felel meg. A DS központi memóriája 4 MB-os, processzorból kettőt is kapott, a 67 MHz-en ketyegő ARM946E-S felel a játékmenetért és a megjelenítésért, míg a 33 MHz-es ARM7TDMI számolja a hangokat és vezérli a 8021.11b/g szabványú WiFi-t. Utóbbi lehetővé teszi az internetes és a helyi játékot is, bár előbbinél probléma lehet, hogy kizárólag a titkosítatlan és a WEP titkosítású hálózatokat kezeli.

Nintendo DS Lite
Nintendo DS Lite

A DS videóchipje fejlettebb, mint azt sokan gondolnák, ugyanakkor jó pár furcsa limitációval küzd. Maga az egység rengeteg hasznos dolgot tud (transform and lighting, texture-coordinate transformation, texture mapping, alpha blending, cel shading, és z-buffering), ugyanakkor nagyon primitív a textúraszűrése és egyéb korlátai is vannak, egy képkockán például legfeljebb 2048 háromszög jelenhet meg. A chipet alapvetően egy képernyő kiszolgálására tervezték, a két kijelző tehát nagyban visszafogja az elméleti teljesítményét. A textúramemória fél MB, a videómemória 656 kB, 2D-vezérlőkből mindkettő kijelző rendelkezik eggyel.

Nintendo DSi
Nintendo DSi

A DS-t 2006-ban a DS Lite követte, mely a méretbeli csökkenésen túl állítható fényerű kijelzővel büszkélkedhetett, mely még a legkisebb beállításon is világosabb volt az előd mindössze ki- és bekapcsolható kijelzőjénél. Ezen kívül jó pár áthelyezett/újratervezett dolog volt a készülékben, melyek jelentős része azért esett át változáson (átcserélt gombok stb.), hogy a DS Lite dizájnban jobban illeszkedjen a Wii-hez. Jelentősebb átalakításokon esett át a 2008 végén és 2009 elején piacra kerülő Nintendo DSi, mely értelemszerűen napjainkban is a Nintendo hozdozható konzoljainak csúcsát jelenti. A 67 MHz-es ARM9 CPU-t egy 133 MHz-es ARM9E-re cserélték a mérnökök, a memória mérete négyszeresére nőtt, a Game Boy Advance cartridge helyett SD-kártyát eszik, van rajta egy 3 megapixeles és egy VGA felbontású kamera, webböngésző (ugyanis a WPA2 titkosítás is támogatott), valamint a DSi Shop, azaz a Wii Shop Channel helyi variánsa. Nintendo DS-ből és DS Lite-ból együtt összesen több mint 100 millió darabot adott el a cég, a DSi pedig közelít a 7 millióhoz.

 
左チャット (Bal oldali chat)
Ez a chat vidám beszélgetésekre, vagy kérdések feltevésére jött létre. Én kétszer is meggondolnám, mit írok, mert tudok modulálni is!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
ブログプラス (BlogPlusz)
Friss bejegyzések
2010.05.29. 13:48
2010.05.29. 13:11
Friss hozzászólások
 
カレンダー (Naptár)
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
盗んでください! (Ne lopj!)
Lécci, ne lopj! Ha kell valami, kérj! :))
 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza